Saturday, August 22, 2009

Selamat Menyambut Ramadhan

Selamat Menyambut Ramadhan, semoga segala amalan diberkati Allah. Tahun ni tahun ke 2 anak aku belajar berpuasa, umurnya 9 tahun. tahun lepas dia berjaya puasa 26 hari. Tahun ni aku dah janji dengan dia puasa 1 hari nak bagi RM1, Maka semalam dia pun bersemangat menahan lapar dan dahaga walaupun pukul 5 ptg tu dah menangis teresak-esak..tak tahan katanya..

Time macam ni le aku sendiri pun kena pandai memujuk dia dan bagi motovasi supaya dia bersabar dengan ujian Allah. Tiba time bukak pose, aku tengok dengan gelas-gelas nak ditelannya...mana taknya cuaca semalam agak panas dan arini pun lebih kurang macam tu jugak teriknya. lepas je bukak pose, dia tidur sampai ke sahur...sayu lah pulak hati aku tengok dia keletihan...

Cuma yang bestnya untuk budak-budak sekolah macam anak aku ni...minggu pertama pose, sekolah cuti...tahan lah sikit, boleh tidur dan tengok tv...

No comments:

Post a Comment