Wednesday, August 5, 2009

lift rosak lagi..!

assalamualaikum

aduh.. duh.. duh...sakitnya otot-otot ku ini, terasa kejang lak kaki...mana taknya...lift rosak lagi!


korang bayangkan kitorang kena panjat tangga untuk naik ke ofis di tingkat 5! lift ni rosak dari semalam.



masa nak memanjat tangga tadi aku siap mengira, semuanya ada 126 anak tangga..semput aku dibuatnya. kiranya aku naik kali ni dan hanya akan turun jam 4.25ptg karang.. tak larat la..exercise pun exercise jugak tapi ini kes... manyak teluk maaa...

taktaulah sampai bila masalah ini akan selesai, kejadian lift rosak bukan pertama kali, hampir setiap minggu berlaku kerosakan sejak bangunan dirasmikan pada mei 2004.

banyak kali tersangkut, dan dah ramai yang jadi mangsa terperangkap di dalamnya. aku ingat lagi kawan aku si musalifah tu terperangkap seorang diri dalam lift tu hampir setengah jam pada awal tahun ni dalam keadaan dia sedang mengandung! korang bayangkan camana lah agaknya kalau korang yang terperangkap kat dalam tu sorang diri...minta di jauhkan oleh ALLAH.

LIFT ni brandnya KONE, aku tak pasti lak buatan mana, tapi aku dengar dorang cakap brand ni dah lama tak digunakan di bangunan-bangunan tinggi yang lain. Bila rosak, maka akan adalah dua orang apek teknisen luar datang baiki, masa tu lah juga aku tengok dia dok mengadap kitab mengalahkan orang yang nak masuk exam.. pastu yang bestnya bila dia dah siap baiki dan balik lift tu sangkut lagi... aku tak taulah apa yang si apek teknisen tu buat sebenarnya


tapi untuk kesekian kalinya lift ni rosak skang ni, aku tak nampak lagi batang idung apek tu.. aku risau takut-takut kitabnya ilang..abislah kitorang.
kat tingkat 5, ada dua dept, jp dan jke yang menempatkan hampir 150 orang staf. tingkat 4 pulak jka dan jkm dengan staf pun lebih kurang 150 jugak. yang aku herannya sejak bangunan yang paling gah di KOK LANAS ni mula digunakan, kenapalah ditempatkan ofis tang menjadi tumpuan hampir 2/3 staff dan tumpuan hampir 6000 student ni tingkat yang tinggi? itu lah sebabnya lift tu kerap rosak, sebab tak pernah rest dan muatan yang sentiasa melebihi kapasiti!

staf admin dan manegemnt pulak di G dan tingkat 1 yang bukan menjadi tumpuan student.

aku heran tul...

1 comment:

  1. haha.. mesti la admin dpt kt bawah sbb diorg yg uruskan pasal buat2 bangunan ni.. kita2 ni cuma jd ajk pembukak sebutharga je.. haha..

    ReplyDelete