Sunday, May 30, 2010

pearl crumble

PEARL CRUMBLE

Cuti semester dah bermula...tapi macam tahun sudah jugak..kami pensyarah tak cuti...
jadi setelah dah beres semua kerja-kerja menyemak skrip jawaban pelajar dan memperoses markah pelajar...maka aku banyak ler masa samada kat rumah atau pejabat.
Balik rumah pun tak rasa tensyen sebab tak perlu fikir sangat pasal kerja pejabat...maka hidup tersangat bahagianya....
Hujung minggu aku boleh bersenang2, fikiran rasa lega...walaupun tetap sibuk dengar urusan seharian seperti masak, kemas rumah, cuci baju dan keluar hantar dan jemput anak tusyen...
Kelapangan fikiran memberi kesempatan aku mencari idea memikirkan pasak baju raya...hehe
Lalu aku google blog2 jahitan manik untuk mendapatkan idea... maka terjadilah seperti dalam gambar yang aku upload ni...
cadangnya nak jahit untuk 3 pasang lagi baju untuk raya...walllah!

Untuk jahitan pearl crumble aku menggunakan hampir 30 jenis dan warna manik dan labuci yang berlainan warna dan bentuk...guna mana yang dah ada dan tambah beberapa yang lain, g beli kat kedai ler...Orang yang jarang jahitmanik macam aku ni rasa sangat mencabar..perlu kekuatan mental dan fizikal...kalau tak kuat mental...tak siap baju ni...
Yang pasti raya tahun akan meriah dengan crumble beadings ni...yeah!

No comments:

Post a Comment