Thursday, April 21, 2011

Syukur Alhamdulillah, Selamat Mengerjakan Umrah

Tidak terucap kesyukuran yang boleh di lafazkan kepada Allah s.w.t. Aku, ibu dan anak telah selamat kembali dari mengerjakan umrah pada 10 April 2011. Aku telah menjadi tetamu Allah, ya tetamu di tanah suci Mekah dan Madinah, lebih-lebih lagi kunjungan aku adalah bersama ibu dan anak, dua orang yang paling dekat dengan aku, dan secara jelasnya juga aku bertanggungjawab kepada keduanya.

Sepanjang kami di kota Mekah dan Madinah, Allah telah melimpahkan nikmat kepada kami dengan kesihatan yang baik, telah memudahkan perjalanan dan segala urusan ibadah kami sepanjang 11 hari pengembaraan umrah kami.

Begitu juga setelah kami pulang ke Malaysia, tiada apa yang kurang dengan nikmat Allah. Syukur kepada mu Ya Allah. Dan merasakan akulah insan yang paling bertuah yang dapat menjejakkan kaki ke sana pada tahun ini yang suatu ketika dulu aku merasakan ia adalah sesuatu yang sangat sukar. Tapi ternyata Allah begitu menyayangi aku. Alhamdulillah. dan aku mohon keampunan dari mu Ya Allah. Dan aku juga memohon agar Allah menjemputku lagi untuk ke tanah suci Mekah untuk mengerjakan ibadah haji dalam masa terdekat nanti..insya Allah.

Terima kasih Allah,syukur Alhamdulillah.

1 comment:

  1. assalamualaikum...

    Alhamdulillah syukur dah selamat ke sana dan kembali ke tanahair..

    semoga mendapat umrah yg mabrur.

    ReplyDelete