Saturday, March 19, 2011

Hajat untuk Umrah

Assalamualaikum w.b.t

Sudah 4 bulan tidak menjengah ke blog ni...bersawang!!!
Dalam masa 4 bulan terlalu banyak peristiwa berlaku tapi disebabkan kesibukan seharian dan tidak cukup masa maka ia berlalu begitu saja...
Ya sepanjang 4 bulan kehidupan aku bersama anak dan keluarga di penuhi denan rahmat Allah yang tidak terkira nikmatnya. Tiada musibah yang membawa kemudaratan kepada kami sekeluarga. Alhamdulillah.
Atas kenikmatan yang dikurniakan Allah selama aku hidup 41 tahun di dunia ini aku ingin memanjatkan rasa kesyukuran yang tidak terhingga, dengan simpanan yang tidak banyak mana selama bekerja, tanpa mempedulikan untuk mengumpul harta dan menikmati kemewahan yang sebenarnya tidak mampu manapun, aku berniat dan sebulat hati untuk mengerjakan umrah pada tahun 2011 ini. Niat ini sudah tertangguh sejak tahun 2008, namun belum diizinkan Allah. dan insyaAllah 31 mac 2011 ini aku akan berangkat bersama anak kesayangan dan ibu tercinta.aku berdoa agar;
1.Mohon Allah permudahkan segala urusan daripada proses mendapatkan kelulusan visa, tiket penerbangan, melancarkan perjalanan pergi dan balik kami.
2. Mohon Allah pelihara kesihatan kami bertiga sebelum pergi, semasa mengerjakan umrah, memelihara dan melindungi kami sepanjang berada di kota Madinah dan Kota Mekah dan seterusnya perjalanan pulang kami.
3. Mohon Allah menjadikan kami tetamunya yang paling istimewa untuk beribadah di Masjidil Haram dan Masjid Nabi.
4. Mohon Allah berkati segala usaha dan pengorbanan kami bagi tujuan ibadah ini.
5. Mohon Allah memberi kelapangan kepada kami untuk melakukan ibadah sebaik mungkin di Madinah dan Mekah nanti.
6. Mohon Allah panjangkan umur dan murahkan rezeki untuk mengerjakan ibadah Haji dalam masa terdekat pula nanti.

Menjelang detik itu juga aku perlu menyelesaikan banyak tanggungjawab terhadap tugas rasmi agar perjalananku nanti tidak dibebani dengan fikiran yang berat dan tidak menyusahkan orang2 yang aku tinggalkan sementara waktu ini.

Ya Allah!! permudahkan urusan ini dan ampuni aku ya Allah.

2 comments:

  1. InsyaAllah. Moga semuanya termakbul dan doakan utk kami gak agar dapat ke sana lg.. teringinnyaaaaa...

    ReplyDelete
  2. nurul:Insya Allah dan terima kasih

    ReplyDelete