Sunday, September 5, 2010

Crumble n Bohemian for Raya 2010

Ini adalah koleksi jahitan manik hasil kerja tangan ku untuk tahun ni..kiranya gempak la jahitan manik kali ni...all out lah!

Ini adalah latest design yg berjaya aku hasilkan..ala-ala bohemian gitu, dijahit di lengan baju sahaja. lepas raya kalau ada masa n rasa nak tambah, nanti aku tambahla di bahagian depan baju ...huh..jenuh jugak nak memikirkan design yang cantik untuk baju sendiri..idea bukannya datang menderu..entah berapa kali aku terpaksan bukan jahitan untuk awalnya..sebab tak menjadi dan tak cantik..bukannya terus boleh jadi camni..

Sebab tu aku tak jahit untuk baju orang lain walaupun ada kawan2 yg sesaje nk test aku..konon2 nak tempah.
Minta maaf la korang saja nk usik ke, sungguh2 ke... aku rasa aku takleh buat utk korang, sebab nk dapatkan idea nak bagi korang puashati bukan satu perkara mudah..
tapi alhamdulillah..aku puas hati sangat..



ini pulak design crumble beads, di jahit di lengan baju dan bahagian depan baju...sekeliling leher aku tak jahit..sebab bila pakai tudung tak nampak..jadi aku tak payah buang masa dan tenaga nak mengadap benda tu..



Ini pulak crumble yg pertama aku jahit campur dengan shimmering flora,all out jugak tu sebab yg pertama aku hasilkan.







Ini yg paling simple aku buat...kiranya come back setelah hampir setahun aku tak sentuh manik2 dalam kotak tu...

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN.

1 comment: